امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آهن‌چی > وبلاگ > مقالات میلگرد > میلگرد بستر چیست؟ کاربردهای آن

میلگرد بستر چیست؟ کاربردهای آن

یکی از انواع مقاطع فولادی که از آن به وفور در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، میلگرد بستر است. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که وظیفه و نقش میلگرد بستر چیست، باید گفت که این مقطع فولادی در درزهای ملات بین ردیف‌های واحد بنایی قرار می‌گیرد. در این مطلب از سایت آهن‌چی قصد داریم تا شما را با این میلگرد آشنا کرده و در مورد کاربردهای میلگرد بستر اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

میلگرد بستر چیست؟

در راستای پاسخ به این سوال که میلگرد بستر چیست، باید گفت که شرکت‌های تولید کننده، این دسته از میلگردها را از جنس فولاد گالوانیزه تولید می‌کنند. شما می‌توانید این میلگردها را به دو صورت ساده و آجدار خریداری کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که میلگرد بستر از یک جفت مفتول طولی تغییر شکل یافته که مفتول‌های عرضی به صورت نردبانی یا خرپایی به آن جوش شده‌اند، تشکیل شده است.

 

کاربردهای میلگرد بستر چیست؟

اگر بخواهیم در مورد کاربردهای میلگرد بستر صحبت کنیم، باید گفت که این دسته از میلگردها کاربردهای گوناگونی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش مقاومت دیوارها در برابر بارهای جانبی مانند زلزله و باد
  • کاهش خطر ترک خوردگی دیوارها
  • افزایش پایداری دیوارها
  • بهبود عملکرد دیوارها در برابر نیروهای برشی و کششی

انواع میلگرد بستر چیست؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که میلگرد بستر چیست، باید گفت که این دسته از میلگردها در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شوند. میلگرد بستر ساده دارای سطحی صاف است، در حالی که میلگرد بستر آجدار به نحوی تولید می‌شود که بر روی آن شاهد سطح آجداری هستیم. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که میلگرد بستر آجدار مقاومت بیشتری در برابر نیروهای کششی نسبت به میلگرد ساده دارد.

 نحوه اجرای میلگرد بستر

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به اجرای میلگرد بستر کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که باید این میلگردها، به درستی در دیوارها اجرا شوند تا بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند. نحوه اجرای میلگرد بستر به شرح زیر است:

  • ابتدا باید محل قرارگیری میلگرد بستر در دیوار مشخص شود.
  • سپس باید میلگرد بستر در محل مشخص شده قرار گیرد.
  • در نهایت باید میلگرد بستر را با ملات پر کرد.

مزایا و معایب میلگرد بستر چیست؟

مثل هر محصولی، استفاده از میلگردهای بستر مزایا و معایب گوناگونی دارد. اگر بخواهیم شما را با مزایا این میلگردها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش مقاومت دیوارها در برابر بارهای جانبی
  • کاهش خطر ترک خوردگی دیوارها
  • بهبود عملکرد دیوارها در برابر نیروهای برشی و کششی

همچنین از جمله مهم‌ترین معایب میلگرد بستر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بالاتر نسبت به روش‌های سنتی
  • نیاز به محاسبات دقیق برای تعیین تعداد و اندازه میلگردها

خرید اینترنتی میلگرد بستر از آهن‌چی

به منظور خرید اینترنتی میلگرد بستر، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید این محصول را از طریق وب سایت آهن‌چی سفارش دهید. مجموعه آهن‌چی انواع مقاطع فولادی را با کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند و شما می‌توانید برای خرید این دسته از محصولات اقدام کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما می‌توانید در وب سایت آهن‌چی، قیمت لحظه ای میلگرد را نیز مشاهده کنید.

حرف آخر

در این مطلب از سایت آهن‌چی به این سوال پاسخ دادیم که میلگرد بستر چیست؟ همان طوری که مشاهده کردید، میلگرد بستر یک روش موثر برای افزایش مقاومت دیوارها در برابر بارهای جانبی مانند زلزله و باد است. این روش مزایای زیادی دارد و می‌تواند ایمنی ساختمان را در برابر حوادث طبیعی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام سریع قیمت

جهت استعلام سریع قیمت محصولات، اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان مجموعه آهن‌چی در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

اشتراک گذاری