امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳

آهن‌چی > وبلاگ > مقالات ورق > نحوه تشخیص ورق گالوانیزه خوب

نحوه تشخیص ورق گالوانیزه خوب

ورق گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های فلزی در دنیاست. این ورق‌ها به دلیل مقاومت زیادی که در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارند، از آنها در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان‌سازی، تولید محصولات خانگی، صنایع کشاورزی و… استفاده می‌شود.

برای خرید ورق گالوانیزه مهم است که بتوانید ورق مرغوب و باکیفیت را از ورق‌های بی‌کیفیت و معیوب تشخیص دهید. در همین راستا در این مطلب از وب‌سایت آهن‌چی قصد داریم تا به بررسی روش‌های تشخیص ورق گالوانیزه خوب بپردازیم و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت تشخیص ورق گالوانیزه سالم از معیوب

پیش از آن‌که بخواهیم در مورد روش‌های تشخیص ورق گالوانیزه خوب صحبت کنیم، نیاز است تا در مورد اهمیت تشخیص ورق گالوانیزه سالم از معیوب اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

ورق‌های گالوانیزه مرغوب باید لایه‌ای از فلز روی با ضخامت و کیفیت مناسب داشته باشند. این لایه روی مانع از رسیدن رطوبت و اکسیژن به سطح ورق فولادی می‌شود و از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند. این در حالی است که ورق‌های گالوانیزه معیوب، لایه‌ای از روی دارند که نازک یا بی‌کیفیت است. کیفیت کم روی مورد استفاده در ورق‌های گالوانیزه معیوب باعث می‌شود تا ورق فولادی به‌طور کامل در برابر خوردگی محافظت نشود.

تشخیص ورق گالوانیزه خوب

به همین دلیل تشخیص ورق گالوانیزه سالم از معیوب از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به این مسأله باعث می‌شود تا با خرید ورق‌های گالوانیزه باکیفیت، بتوانید نیاز خود را برطرف کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

روش‌های تشخیص ورق گالوانیزه خوب

روش‌های زیادی برای تشخیص ورق گالوانیزه خوب از ورق معیوب وجود دارد. به منظور بررسی این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به ظاهر ورق

اولین و ساده‌ترین روش برای تشخیص ورق گالوانیزه خوب، توجه به ظاهر آن است. ورق گالوانیزه مرغوب باید دارای سطحی صاف، صیقلی و براق باشد. همچنین نباید هیچ‌گونه لکه، خراش یا فرورفتگی روی سطح آن وجود داشته باشد.

توجه به ضخامت پوشش روی

ضخامت پوشش روی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده کیفیت ورق گالوانیزه است. ورق‌های گالوانیزه‌ای که ضخامت پوشش روی آن بیشتر است، مقاومت بالاتری در برابر زنگ‌زدگی دارند و به همین دلیل کیفیت آنها نیز بیشتر است.

توجه به گل‌های روی سطح ورق

ورق‌های گالوانیزه دارای انواع مختلفی از گل‌ها هستند. گل‌های روی سطح ورق عامل دیگری است که نشان‌دهنده کیفیت پوشش روی است. گل‌های ریز و شفاف، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر پوشش روی است و به این معناست که ورق گالوانیزه کیفیت زیادی دارد.

توجه به استانداردهای ورق

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن برای تشخیص ورق گالوانیزه خوب اقدام کنید، توجه به استانداردهای تولید ورق است. ورق‌های گالوانیزه باکیفیت مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شوند؛ بنابراین توجه به این نکته نیز باعث می‌شود تا بتوانید ورق‌های گالوانیزه باکیفیت را شناسایی کنید.

توجه به برند سازنده

امروزه کارخانه‌های مختلفی در حوزه تولید ورق‌های گالوانیزه فعال هستند. اگر ورق‌های گالوانیزه را از کارخانه و یا شرکت معتبری خریداری کنید، می‌توانید با خیال آسوده نسبت به کیفیت این دسته از محصولات از ورق گالوانیزه استفاده کنید.

عدم وجود لکه‌های سیاه بر روی سطح ورق

یکی از روش‌های تشخیص پایین بودن کیفیت ورق گالوانیزه، وجود لکه‌های سیاه بر روی سطح ورق است. لکه‌های سیاه ممکن است در طی فرآیند گالوانیزه کردن و یا جوشکاری ورق گالوانیزه ایجاد شوند. بنابراین ورق‌های گالوانیزه سالم نباید لکه‌های سیاه داشته باشند.

علاوه بر این نکته، وجود لکه‌های زرد و یا سفید رنگ در لابه‌لای ورق نیز عامل دیگری است که نشان‌دهنده کم بودن کیفیت ورق گالوانیزه است.

تشخیص ورق گالوانیزه باکیفیت با انجام آزمایش

با انجام برخی از آزمایش‌ها نیز می‌توانید کیفیت ورق گالوانیزه را تشخیص دهید. از مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنجش ضخامت پوشش

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بررسی کیفیت ورق گالوانیزه، اندازه‌گیری ضخامت پوشش روی آن است. برای این کار می‌توانید از ضخامت‌سنج مغناطیسی استفاده کنید. اگر ضخامت پوشش ورق گالوانیزه کمتر از 6/1 میلی‌متر باشد، ورق گالوانیزه اصل نیست.

آزمایش محلول آب و نمک

روش دیگر تشخیص کیفیت ورق گالوانیزه، استفاده از محلول آب و نمک است. برای انجام این کار باید یک پارچه را به محلول آب و نمک غلیظ آغشته کنید و روی سطح ورق بکشید. اگر ورق فولادی زنگ بزند، ورق گالوانیزه اصل نیست.

آزمایش ریختن آب

ورق‌های گالوانیزه سطحی صاف و صیقلی دارند. اگر کمی آب را روی سطح ورق بریزید، باید به راحتی روی آن سر بخورد. بنابراین اگر آب روی سطح ورق پخش شود، ورق گالوانیزه اصل نیست.

بررسی میزان چسبندگی ورق

شما می‌توانید با بررسی میزان چسبندگی ورق نیز کیفیت ورق گالوانیزه را مشخص کنید. به منظور بررسی میزان چسبندگی ورق، می‌توان از سنباده استفاده کرد. اگر ورق به راحتی با سنباده خراش بردارد، این امر به آن معناست که چسبندگی ورق ضعیف است.

وجود سوراخ بر روی ورق

ورق‌های گالوانیزه معیوب دارای سوراخ بر روی آن هستند. به همین دلیل نیاز است تا سطح ورق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بر روی آن سوراخی وجود نداشته باشد.

بررسی موج و چین خوردگی ورق

ورق گالوانیزه باکیفیت و درجه یک نباید دارای موج و چین‌خوردگی باشد. موج و چین‌خوردگی ورق باعث کاهش زیبایی و استحکام ورق می‌شود.

نداشتن باد کردگی در ورق

ورق گالوانیزه‌ای که کیفیت زیادی دارد، نباید بادکردگی داشته باشند. ورق‌های بی‌کیفیت بادکردگی دارند که این موضوع باعث کاهش استحکام و مقاومت ورق می‌شود.

خرید ورق گالوانیزه با کیفیت از سایت آهن‌چی

در صورتی که قصد دارید تا برای خرید ورق گالوانیزه باکیفیت و درجه یک اقدام کنید، نیاز است تا این دسته از محصولات را از طریق وب‌سایت معتبر خریداری کنید.

نحوه تشخیص ورق گالوانیزه خوب

مجموعه آهن‌چی نمایندگی کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه را برعهده دارد؛ همین امر کمک می‌کند تا شما بتوانید با اطمینان خاطر نسبت به کیفیت محصولات، ورق گالوانیزه مورد نظر خود را از طریق سایت آهن‌چی خریداری کنید.

حرف آخر

در این مطلب از وب‌سایت آهن‌چی، شما را با روش‌های تشخیص ورق گالوانیزه مرغوب از معیوب آشنا کردیم. توجه به روش‌های ذکرشده در این مطلب این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید ورق گالوانیزه مرغوب را از ورق بی‌کیفیت تشخیص دهید و با خیال آسوده اقدام به خرید ورق گالوانیزه مرغوب کنید. همچنین در انتها شما را با وب‌سایت آهن‌چی آشنا کردیم که از طریق آن می‌توانید برای خرید انواع ورق گالوانیزه باکیفیت اقدام کنید و از قیمت روز ورق اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام سریع قیمت

جهت استعلام سریع قیمت محصولات، اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان مجموعه آهن‌چی در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

اشتراک گذاری