امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آهن‌چی > وبلاگ > مقالات لوله > لوله پلی اتیلن چیست؟ همه چیز درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست؟ همه چیز درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع لوله در جهان است. شرکت‌هایی که در حوزه تولید این لوله فعال هستند، برای ساخت این محصول از پلیمر پلی اتیلن استفاده می‌کنند. پلی اتیلن ماده‌ای گرمانرم است که به راحتی ذوب می‌شود و می‌توان آن را به اشکال مختلف قالب‌گیری کرد.

به دلیل این ویژگی می‌توان لوله‌های پلی اتیلن را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، قطرها و فشارها تولید و از آنها استفاده کرد. در این مطلب از وب‌سایت آهن‌چی قصد داریم تا شما را با لوله پلی اتیلن آشنا کنیم و درباره کاربرد آن و قیمت لوله اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مزایای لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن دارای مزایای زیادی هستند. این مزایا و ویژگی‌ها باعث شده است تا از این محصول به‌عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله در جهان یاد شود. از مهم‌ترین مزایای لوله پلی اتیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن سبک

یکی از مهم‌ترین مزایای لوله پلی اتیلن، وزن سبک آن است. این لوله‌ها نسبت به سایر این دسته از محصولات (از جمله لوله‌های فلزی) سبک‌تر هستند. این ویژگی کمک می‌کند تا حمل‌ونقل و نصب آنها آسان‌تر باشد. برای مثال وزن یک لوله پلی اتیلن 100 میلی‌متری با ضخامت 2 میلی‌متر، حدود 6.5 کیلوگرم است؛ در حالی‌که وزن یک لوله فولادی با قطر و ضخامت مشابه حدود 40 کیلوگرم است که حمل‌ونقل آن را سخت می‌کند و در زمان نصب نیز انرژی بسیار زیادی از شما می‌گیرد.

مقاومت قابل توجه در برابر خوردگی

لوله‌های پلی اتیلن در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند. به دلیل داشتن این ویژگی از لوله پلی اتیلن برای محل‌هایی که در معرض مواد خورنده هستند، استفاده می‌شود.

انعطاف پذیری قابل توجه

از دیگر ویژگی‌های لوله پلی اتیلن می‌توان به انعطاف‌پذیری زیاد آن اشاره کرد. به دلیل انعطاف‌پذیری این محصول، از آن در پروژه‌هایی که نیاز است تا لوله در آن خم شود یا پیچ بخورد، استفاده می‌شود. برای مثال لوله‌های پلی اتیلن برای زهکشی زمین که در آن خم شدن یا پیچ‌خوردگی لازم است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوام طولانی

لوله‌های پلی اتیلن دوام و طول عمر بالایی دارند. به همین خاطر از آنها برای پروژه‌هایی که به کاربری طولانی‌مدت نیاز است، استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که عمر مفید لوله پلی اتیلن برای انتقال آب آشامیدنی حدود 50 سال است.

انواع لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن بر اساس نوع پلیمر، روش تولید و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از جمله انواع لوله پلی اتیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله پلی اتیلن تکجداره: این نوع لوله از یک لایه پلی اتیلن ساخته می‌شود. لوله‌های پلی اتیلن تک‌جداره برای کاربردهای کم‌فشار مانند آبیاری و زهکشی مناسب هستند.
  • لوله پلی اتیلن دو جداره: این نوع لوله از دو لایه پلی اتیلن تشکیل شده است که یک لایه آن داخلی و لایه دیگر خارجی است. لوله‌های پلی اتیلن دو جداره برای کاربردهای با فشار متوسط مانند انتقال آب و گاز کاربرد دارند.
  • لوله پلی اتیلن سه جداره: این نوع لوله از سه لایه پلی اتیلن تشکیل شده است که دو لایه آن داخلی و لایه دیگر خارجی است. لوله‌های پلی اتیلن سه جداره در پروژه‌هایی با فشار بالا مانند انتقال نفت و گاز مناسب هستند.

کاربرد لوله پلی اتیلن

کاربردهای لوله‌های پلی اتیلن در طیف گسترده‌ای قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین موارد استفاده این لوله‌ها می‌توان به کاربری‌های زیر اشاره کرد:

انتقال آب

لوله‌های پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع لوله برای انتقال آب هستند. از این لوله‌ها برای انتقال آب آشامیدنی، آب کشاورزی و آب فاضلاب استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و دوام طولانی برای انتقال آب بسیار مناسب هستند؛ ضمن این‌که قابلیت شستشو دارند و می‌توان آنها را با استفاده از روش‌های مختلف جوش داد.

لوله پلی اتیلن چیست؟

از لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال آب کشاورزی نیز استفاده می‌شود؛ زیرا این لوله‌ها در برابر مواد شیمیایی موجود در آب کشاورزی نیز مقاوم هستند و می‌توانند در دماهای بالا نیز استفاده شوند.

انتقال آب فاضلاب

لوله‌های پلی اتیلن در انتقال آب فاضلاب نیز کاربرد دارند. این لوله‌ها می‌توانند در برابر مواد زائد موجود در آب فاضلاب مقاومت قابل‌توجهی از خود نشان دهند؛ به همین دلیل در پروژه‌های انتقال آب فاضلاب نیز از آنها استفاده می‌شود.

انتقال گاز

یکی از کاربردهای لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال گاز طبیعی، گاز مایع و گازهای صنعتی است. به دلیل مقاومت این دسته از محصولات در برابر خوردگی و فشارهای بالا، می‌توان به راحتی آنها را در انتقال گاز به‌کار برد.

زهکشی

از لوله‌های پلی اتیلن می‌توان برای زهکشی آب در زمین استفاده کرد. این لوله‌ها انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی دارند و به راحتی در زمین خم می‌شوند. بنابراین گزینه مناسبی برای زهکشی هستند.

مقاوم سازی سازه ها

یکی از کاربردهای لوله‌های پلی اتیلن در تقویت و مقاوم‌سازی سازه‌هاست. از این لوله‌ها به‌عنوان ژئوسنتتیک در دیوارهای حائل، دال‌های بتنی و سایر سازه‌ها استفاده می‌شوند.

نکات مهم برای خرید لوله پلی اتیلن

به منظور خرید لوله پلی اتیلن نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در وهله اول باید نوع لوله خریداری‌شده با کاربرد مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر قطر لوله باید متناسب با حجم جریان مورد نیاز شما باشد. شما باید لوله‌ای را خریداری کنید که فشار کاری آن متناسب با فشار کاری سیستم باشد. آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، طول لوله است.

خرید لوله پلی اتیلن از وب سایت آهن‌چی

اگر علاقه‌مند هستید تا انواع لوله پلی اتیلن را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید، می‌توانید این دسته از محصولات را در وب‌سایت آهن‌چی سفارش دهید.

لوله پلی اتیلن چیست؟

 مجموعه آهن‌چی تلاش کرده است تا طیف گسترده‌ای از انواع لوله پلی اتیلن را به مخاطبین خود ارائه دهد تا مشتریان بتوانند متناسب با نیاز خود، محصول مناسبی را خریداری کنند.

حرف آخر

در این مطلب از وب‌سایت آهن‌چی شما را با لوله‌های پلی اتیلن آشنا کردیم که یکی از پرکاربردترین انواع لوله در جهان هستند. همان‌طور که مشاهده کردید، این دسته از محصولات مزایای بسیاری زیادی دارند و به همین دلیل از آنها در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها استفاده می‌شود. در انتها نیز شما را با مجموعه آهن‌چی آشنا کردیم که با کمک آن می‌توانید انواع لوله‌های پلی اتیلن را با کمترین قیمت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام سریع قیمت

جهت استعلام سریع قیمت محصولات، اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان مجموعه آهن‌چی در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

اشتراک گذاری